fbpx

MITEN MYYT ENEMMÄN LISÄPALVELUITA? nappaa nämä 3 vinkkiä talteen

Lisäpalveluiden myyminen eli lisämyynti on yksi yleisimmistä syistä sille miksi myynti kasva. Tämä on myös tyypillinen syy sille, miksi meihin Gongilla otetaan yhteyttä. Kauppa on käynyt ihan ok, mutta paremminkin voisi olla.

Alla saattaa myös olla pitkä kuiva kausi. On saatu jotain kauppaa sisään mutta peruskaupan tasolla. On täytetty niitä perustarpeita. Tehty lyhyttä kauppaa. Ajatellaan sitä vaikka tasona 1.

MIKSI LISÄPALVELUIDEN MYYNTI EI KASVA

Syitä tasolla 1 viipymiseen on muutamia:

➡️ Asiakasrajapinnassa on kiire. Tarvekartoitus ei ole iskostunut rutiiniin kiinni ja sitä ei muisteta tehdä. Tai koetaan että ei ehditä. Että se on ylimääräistä työtä. ”Millä ihmeen ajalla ehtisin kysellä asiakkaalta jotain” on lause joka monen myyjän suusta tulee.

➡️  Syynä numero kaksi on että lisäpalvelujen myyntiä ei seurata tai siihen anneta ohjeita. On sanottu, että ”näitä voi sitten myydä siihen kylkeen”. Niin voi. Aina kun muistaa ja ehtii.

➡️  Kolmas syykin on. Ei ole tarpeeksi yksinkertaisia keinoja miten myydä. Tai edes yhteneväisiä keinoja.

Vaikka yritys ei kasvua tavoittelisikaan niin jo nollatilan säilyttäminen vaatii kehittymistä. Se tarkoittaa nousemista tasolle 2.

Toiset toteuttaa sen kulukuurilla ja toiset panostaa lisämyyntiin.

Uudelle tasolle nouseminen onnistuu tekemällä mikromuutoksia myyntitekniikkaan

Tämä on todennettu useasti b-to-b-asiakkaideni kanssa.

Jatkuvan pihistämisen sijaan lisämyyntiin panostaminen on tuonut mm. 130 000 € liikevaihtoa 3 kk:n aikana sekä tuonut kymmenkertaista kasvua yksittäisen kaupan kokoon.

Sillä on myös erikoiskaupassa tuotu 40% vuotuista liikevaihdon kasvua ja lisätty kappalemyynti 2,5->4:ään/asiakas.

nappaa alkukiihdytykseen nämä 3 vinkkiä:

✅  Kasvata myyjien vakuuttavuutta. Vakuuttavuus on ostopäätökseen vaikuttavista tekijöistä ykkönen. Sitä kautta vältät myös hinnasta tinkimisen

✅ Muuttakaa tarvekartoitus rutiiniksi prosessiin jokaisen asiakkaan kohdalle ennen kuin tason 1 kauppa tehdään. Ei pidennä kaupantekoaikaa vaan helpottaa ja nopeuttaa myyjän työtä

✅ Ota jatkuvan seurannan alle lisäpalveluiden/tuotteiden myynti ja anna työkaluja niiden myymiseen. Asia pysyy mielessä ja sen tärkeysaste nousee

Yritykseni Gongi loistaa erityisesti lisämyynnin paikkojen löytämisessä ja toimintatapojen haastamisesta. Niistä meitä on kehuttu ja sieltä se myynnin kasvu usein asiakkaille myös tulee.

Jos haluat jutella aiheesta hieman, niin juon kanssasi mieluusti etäkahvit. Valitse sulle sopivin aika kalenteristani. Voidaan jutella puhelimessa tai videon välityksellä.

Voit haluat vielä kartoittaa asiaa, niin käy katsomassa valmennussisältöämme lisämyynnin sparri. Voi olla että hyötyisit myös tarvekartoituksen valmennuksesta. Lisäluettavaa blogien muodossa on täällä.

Jos pidät itsenäisestä opiskelusta niin verkkovalmennusalustamme G. palvelee 24/7, sieltä löytyy myös lisämyynnin valmennus.