fbpx

TARVEKARTOITUS

Yritykselle, joka haluaa tehdä myyntiä älykkäämmin

Erinomaisen myyjän ja ensiluokkaisen yrityksen tunnistaa siitä, että heillä osataan tarvekartoitus - siis tunnistetaan asiakkaan piilevätkin tarpeet. 

Olisiko se asiakas ollut kiinnostunut jostain muusta? -En mä tiiä, en kysynyt

Mitä me myydään tälle asiakkaalle seuraavaksi? -Ei se varmaan tarvii nyt mitään, ne oli hankkineet muualta ne lisäosat siihen meiltä ostettuun tuotteeseen.

Tuttua? Asiakkaalle myydään päätarve ja kysyminen jää laskutusosoitteen tasolle. On liian kiire kysellä tai ehkä kiire saada ensisijainen kauppa maaliin.

Harva asiakas oikeasti tietää mitä hän tarvitsee. Hänellä on kyllä todennäköisesti mielikuva siitä mitä hän tahtoo. Siinä tahtomisen ja tarpeen välisessä maastossa on sen myyjän eli asiantuntijan paikka. Myyjän tehtävä on kartoittaa mitä kaikkea asiakas tarvitsee nyt ja tulevaisuudessa.

Kuinka sitten selvittää millaisin keinoin lähteä asiakasta auttamaan?

Kysymällä. Viisaasti ja oikeita asioita. Jos me emme kysy asiakkaalta mitään ja kartoita lähtötilannetta, emme pysty myöskään tarjoamaan parasta mahdollista ratkaisua asiakkaalle. Saati löytää sieltä niitä piileviä tarpeita joilla ansaita lisää rahaa kassaan.

Tarvekartoitus on äärimmäisen tehokas väline kun se osataan tehdä ja ajoittaa oikein. Kysymystekniikoilla on merkitystä. Sekä sillä miten saatuja tietoja hyödynnetään.

Älykkäästi suunniteltu tarvekartoitus tuo myyjälle lisää työkaluja siihen kuinka saada paremmin maaliin osuvaa myyntiä ja suurempia kuitteja.

Sen lisäksi se luo asiakkaalle lämpimän tunteen siitä, että hänen jopa piilevät, salaiset toiveensa täytetään laadukkaan asiakaspalvelun avulla. Menemme siis kohti ylivoimaista asiakaskokemusta.

Piiloon jääneet tarpeet joihin sinulla olisi myyjänä mahdollisuus vastata, on euroja suoraan jonkun toisen yrityksen pussiin. Haluaisitko auttaa asiakastasi täyttämään kaikki tarpeensa yhdellä ainoalla asioinnilla etkä lähettää häntä turhaan kilpailijasi luo?

Tarvekartoituksen valmennus auttaa silloin jos kaipaat myynnin maksimoimista jo olemassa oleville asiakkaille ja avata ajatuksia siitä, mistä löytää lisää myynnin paikkoja.

Mihin valmennus auttaa ja mitä se sisältää?

Valmennus auttaa sinua näkemään missä kaikkialla niitä piileviä myynnin paikkoja löytyy yrityksestäsi. Kolmen tunnin valmennus sopii sinulle jos haluat tietää:

  • mitä asiakas sinulta toivoo
  • miten ja milloin on tarvekartoituksen aika
  • miten otat haltuun toimivimmat kysymystekniikat
  • miten saatua tietoa käytetään - ymmärtävän kuuntelutaidon mestarointi

Valmennus soveltuu hyvin niin yritysten välistä kauppaa kuin kuluttajakauppaa tekeville yrityksille.

Mitä maksaa?

Koulutuksen hinta on 1 290 € + alv.

Valmennuksen kesto on 3 h ja se toteutetaan teidän omassa toimintaympäristössänne tai etäkoulutuksena.

Toimivan tarvekartoituksen valmennus sopii loistavasti yhteen Lisämyynnin sparrauksen kanssa. Näistä kahdesta valmennuksesta saadaan koostettua tehokas, kokonainen koulutuspäivä, josta koko tiimisi saa heti käyttöön otettavia työkaluja.

Näistä kahdesta moduulista koostuvan kokonaisen koulutuspäivän hinta on 2 580 €+alv.

Valmennuksesta sanottua

Petra on tehnyt sitä mitä valmentaa. Vakuuttavampaa kun on omaa kokemusta eikä vain teoreettista pajatusta. Perehtyy asiakkaan lähtötilanteeseen hyvin. Suoraa ja selkeetä. Vinkit voi ottaa heti käyttöön.

Hyvä tietopaketti myynnistä. Pureuduttiin juuri meidän asiaan hyvin ja monesta näkökulmasta. Näiden tietojen pohjalta meillä nyt helpompi jatkaa työskentelyä tiimissä. Olen hyvin tyytyväinen!

Haluatko maksimoida myynnin paikkasi? Tilaa valmennus ottamalla meihin yhteyttä täällä.

Tämä valmennus sopii täydellisesti yhteen lisämyynnin sparrauspaketin kanssa. Muista tutustua myös siihen.

 

Viestiä voit laittaa myös tästä:

Ps. joko löysit G.? Sieltä löytyy tästä aiheesta verkkovalmennus, jos haluat mieluummin kouluttautua itsenäisesti. Pääset sinne tästä.

Jos kaipaat vielä lisää aiheesta, käy lukemassa blogistamme täältä Asiakastyypit ja niiden tunnistaminen - Valmennus Gongi