Myynti, yrittäjyys, valmennus ja johtaminen eri muodoissa ja sisällöissä inspiroi tarinoihin, ajatuksiin ja keskusteluun. Täällä Gongi tarjoilee ajattelemisen aihetta kulloinkin ajankohtaisiin, sparraajaa itseään mietityttäviin sekä kentältä nouseviin aiheisiin ja kysymyksiin.
Gongin myyntiblogi toimii ajatusten herättäjänä sekä vinkkeinä yrityksen toiminnan parantamiseen.
Kivijalkakaupan rooli- uhkana monikanavainen myynti?
Moni kuluttajamyynnissä mukana oleva miettii tällä hetkellä, mikä on kivijalkakaupan rooli 2020-luvulla. Asiakkaat ovat vähentyneet katukuvasta, ikkunashoppailu ja sen mukanaan […]
TEE NÄMÄ JA ONNISTU MYYNNISSÄ MESSUILLA
Messut tulossa. Tehtäisiinkö jotain tyhmää vai valmistauduttaisiinko kerrankin niin, että kotiutettaisiin kaikki mahdollisesti otettavissa olevat kaupat. Ostavassa moodissa oleva asiakas […]
Unohdatko HELPOIMMAN EROTTUVUUSTEKIJÄSI?
Asiakaspalvelu on aliarvostettu laji. Erinomaista asiakaspalvelua joko on, tai sitä ei ole. Välimalli on jotain harmaata, neutraalia ja huomaamatonta massaa, […]
MITEN MYYT ENEMMÄN LISÄPALVELUITA? nappaa nämä 3 vinkkiä talteen
Lisäpalveluiden myyminen eli lisämyynti on yksi yleisimmistä syistä sille miksi myynti kasva. Tämä on myös tyypillinen syy sille, miksi meihin […]
Visuaalinen myynti – KEINO HOUKUTELLA ASIAKKAITA MYYMÄLÄÄSI
Visuaalinen myynti, tuotteiden esillepano ja myymäläkierto ovat asioita, joihin jokaisen myymälän henkilökunnasta tulisi käyttää hetki kallista aikaansa. Ei ”kerran elämässä”-tyylisesti […]
Kun asiakas ostaisi, mutta etämyynti ei oo yhtään sun juttu…
”Myyntiä tai asiakkaan vakuuttamista ei voi tehdä etänä, verkon välityksellä tai digitaalisissa kanavissa. Mikään ei edisty eikä kauppoja voida tehdä […]
Onko diagnoosi EPEK (ei pysty, ei kykene) – täsmähoidoksi Piiskapalvelu
Tuntuuko hetkittäin, että tuloksia ei synny vaikka teet kaiken niin kuin ennenkin? Kenties havaittavissa on myös kangistumista vanhoihin kaavoihin? Ei […]
Tunnista ja ota haltuun erilaiset asiakastyypit
Erilaiset asiakastyypit antavat potkua asiakaspalvelutilanteisiin. Päivittäin törmätään hyvin monenlaisiin asiakkaisiin ja heidän vaihteleviin tarpeisiinsa. Hyvän myynnin menestyksen avaimena olisi tunnistaa […]
Strateginen vai taktinen ajattelu?
Strateginen ja taktinen – näitä termejä käytetään liiketoiminnassa paljon. Niinkään paljon näitä termejä ei viljellä ihmisten henkilökohtaisissa ominaisuuksissa. Tästä huolimatta […]
Kun asiakas ei osta – miten saat asiakkaan haluamaan sitä mitä myyt?
Hyvä myynti koostuu edelleen niistä samoista aineksista kuin ennen digiaikaakin. Eikä niitä kannata unohtaa somehöyryissään.
Pälä pälä ja pari laatikkoa – mitä ihmettä somessa tapahtuu?
Hyvä myynti koostuu edelleen niistä samoista aineksista kuin ennen digiaikaakin. Eikä niitä kannata unohtaa somehöyryissään.
Älä valu meemiosastoon – onnistu videoneuvottelussa
Millainen merkitys sinun liiketoimintaasi videoneuvotteluilla on? Etänä tehdyt neuvottelut, myyntitilanteet ja muut palaverit ovat tulleet jäädäkseen. Myös niille aloille joissa se ei ole entuudestaan niin tuttua. Toisilla ne saattavat tarkoittaa merkittävää osaa uusasiakashankinnasta, kaupanteosta ja liiketoiminnasta.
- « Edellinen
- 1
- 2
- 3
- 4
- Seuraava »