fbpx

Gongin Blogi

Myynti, yrittäjyys, valmennus ja johtaminen eri muodoissa ja sisällöissä inspiroi tarinoihin, ajatuksiin ja keskusteluun. Täällä Gongi tarjoilee ajattelemisen aihetta kulloinkin ajankohtaisiin, sparraajaa itseään mietityttäviin sekä kentältä nouseviin aiheisiin ja kysymyksiin.

Gongin myyntiblogi toimii ajatusten herättäjänä sekä vinkkeinä yrityksen toiminnan parantamiseen. 

Strateginen vai taktinen ajattelu?

Kirjoittajalta Petra Kärkinen | 23.9.2019

Strateginen ja taktinen – näitä termejä käytetään ammattiympäristössä paljon. Niinkään paljon näitä termejä ei viljellä ihmisten henkilökohtaisissa ominaisuuksissa. Tästä huolimatta […]

Vieraskynä: Asenteen voi muuttaa sormia näpäyttämällä?

Kirjoittajalta Petra Kärkinen | 16.8.2019

Mikä oli sinun ensimmäinen reaktiosi tuohon? Se paljastaa asenteesi. On yleinen käsitys ettei asennetta voi muuttaa ja että se on […]

Messut tulossa – tee niistä myyntimenestys

Kirjoittajalta Petra Kärkinen | 24.6.2019

Messut tulossa? Kaikki mahdollisuudet auki. Ennen messuja asenne on usein fantastinen: ”Nyt meidän osasto on valmis ja mahtavan hieno. Työvoima […]

vastaväite myyntikoulutus

Vastaväite asiakkaalta – miten selviän?

Kirjoittajalta Petra Kärkinen | 17.6.2019

Vastaväite ja sen monimuotoisuus. Vai voiko niitä kuvata sanalla vastaväite. Joskus ne ovat vain keino päästä myyjästä eroon ja joskus […]

Myyjä – muista oma kehitys

Kirjoittajalta Petra Kärkinen | 23.1.2019

Olet ammattitaitoinen ja kokenut myyjä – tuleeko sinun silti kehittyä? Usein ajatellaan, että myyjä on kaikkivoipa, pystyy kaikkeen ihan perustoiminnoilla, […]

Mitä yrityksesi tarvitsee? – SE EI AINA OLE SE MITÄ LUULET

Kirjoittajalta Petra Kärkinen | 1.8.2018

Yrityksen johtaminen vaatii asioiden monipuolista käsittelykykyä sekä oman näkökulman arviointia. Oman toiminnan arviointi ei ikinä kuitenkaan ole helppoa. Olet varmasti […]

Mistä alkaa onnistunut myyntiprosessi?

Kirjoittajalta Petra Kärkinen | 11.6.2018

Alkaako myyntiprosessisi siitä, kun asiakkaasi on kassalla vai katselemassa myymälässä? Mikä on se ”oikea hetki” aloittaa myyminen? Tiedostatko, millainen myyntiprosessi […]

Lomatuuraaja ja myynti – uhka vai mahdollisuus?

Kirjoittajalta Petra Kärkinen | 7.5.2018

Kesälomakauden alkaessa usea myyntitehtävä tai avainpaikka tarvitsee kesäloman tuuraajia tai lisäkäsiä kasvavan asiakasvirran vuoksi. Ovatko he yrityksellesi vain välttämätön vuosilomajärjestelmästä […]

Kun kasvat isoksi – vai kasvatko?

Kirjoittajalta Petra Kärkinen | 16.4.2018

Kasvu, mikä positiivinen sana niin luonnon, elämän kuin liiketoiminnan saralla. Me kasvamme ihmisinä, luonto versoo uutta ja sitten on yrityksiä, […]

Myyntitavoite – nieletkö pureskelematta?

Kirjoittajalta Petra Kärkinen | 16.4.2018

Myyntitavoite on kuin kakku. Jos olet niiden onnekkaiden joukossa, jolla kakkua on saatavana, niin syötkö sen kerralla? Todennäköisesti et. Otat […]

B-to-C -kaupan ihanuuksia

Kirjoittajalta developer | 16.4.2018

Aiemmin b2c vähittäiskaupan maailmassa toimiessani mietin usein, että olisipa paljon helpompaa toimia b2b yritysten välisessä bisneksessä. Siellä kun muutama isompi […]