Visuaalinen myynti on yksi myymälän menestyksen elementeistä. Millainen on myyvä esillepano? Pitääkö myymälän ilmeen ja esillepanon muuttua ja jos, niin millä syklillä?
Visuaalinen myynti, tuotteiden esillepano ja myymäläkierron suunnittelu ovat asioita, joihin jokaisen myymälän henkilökunnasta tulisi käyttää hetki kallista aikaansa.
Onko sinun myymäläsi ulkoiselta ilmeeltään houkutteleva? Kutsuuko se asiakkaat sisäänsä? Onko sen ikkunasomistus tunteita herättävä tai vielä parempaa, huomiota herättävä? Kuinka usein asiakas tulee sisään ja sanoo nähneensä tuotteen ikkunassa ja tuli katsomaan millainen se on? Vai onko myymäläsi visuaalinen ilme jäänyt muiden asioiden jalkoihin? Älä huoli, niin käy paremmissakin piireissä.
Miten on myymäläkierron laita? Oletko miettinyt miten asiakas liikkuu myymälässäsi? Ja miten hänen ohjattu kulkunsa tukee lisämyynnin sekä käyttöyhteystuotteiden myyntiä? Onko liikkeessäsi ykkös- tai kakkoseiniä määritelty? Onko sinulla selkeä suunnitelma, missä järjestyksessä haluat tuotteesi asiakkaalle esitellä?
Menestyvällä ja aikaansa seuraavalla myymälällä tulee olla suunnitelma.
Suunnitelman tulee sisältää mm. aikeet mitä ehostetaan päivittäin, mitä viikoittain ja mitä pidemmällä aikajänteellä. Mitä asioita tehdään säännöllisesti ja systemaattisesti?
Somistus lokeroidaan helposti siihen, että taiteellisesti asetellaan kauniita oksia maljakkoon. Sitten piiiiitkään ja hartaasti mietitään, mihin se maljakko oikein sijoitetaan. Kyse on kuitenkin isommasta kokonaisuudesta.
Kyse on yrityskuvasi kirkastamisesta, brändin luomisesta ja myyntiin kannustavan tunnelman rakentamisesta. Kauppaa syntyy toki ilman visuaalisen myynnin apuakin, mutta niiden huomioon ottamisen jälkeen, sitä syntyy enemmän ja helpommin. Myymälän visuaalisen ilmeen ja myymäläkierron suunnittelu ovat strategisia asioita, jotka tukevat päivittäistä toimintaasi.
Miten sen tekisit juuri yrityksellesi sopivalla tavalla? Me autamme.
Koulutuksen sisältö ja hinta
Mikä on koulutuksen sisältö?
Visuaalisen myynnin koulutuspaketilla saat selkeämmän ajatuksen, miten edetä myynnillisempää myymälää kohti.
Kerromme yrityksellesi sopivat visuaalisen myynnin elementit kokonaisuutta katsoen.
Miltä liiketilasi näyttää asiakkaan silmin ulkopäin, sisään tullessa ja hänen liikkuessaan myymälässä.
Koulutus sisältää seuraavat asiat:
- Myymälämielikuvaan vaikuttavat asiat. Läpikäydään mm. näyteikkunan, sisäänkäynnin, tilaratkaisun, asiakaskierron, esillepanon, opasteiden, hintaviestinnän ja valaistuksen
merkitys - Vuosikello ja suunnitelmallisuus
- Monikanavaisuus visuaalisen myynnin tukena
- Check-list jatkokäyttöön, jonka avulla voit systemaattisesti tarkistaa visuaalisen ilmeen jatkuvuuden
Mitä maksaa?
Kahden tunnin (2h) koulutuksen hinta on 990 € +alv.
Valmennus voidaan tehdä myös etänä, paikan päällä tehtävään valmennuksen hintaan lisätään matkakulut.
Halutessasi käymme kevyesti läpi myymäläsi visuaalisen ilmeen ja annamme siihen vinkkejä (kuvat toimitettu etukäteen valmentajalle).
Valmentajana toimii Valmennus Gongin Tiina Vaskelainen, jolla on pitkä kokemus visualistina toimimisesta sekä näkemys siihen miten myymälätilan neliöt saadaan tuottamaan euroja.
Tiinaan saat suoraan yhteyden myös varaamalla vartin tästä
Gongin valmennuksillahan on takuu. Jos et saa hyötyjä, emme myöskään laskuta. Tätä ei tosin vielä ole tapahtunut.
Joko tarpeesi hahmottui?
Varaa vartin aika valmentaja Tiinan kanssa tästä.
Tai laita viesti suoraan tällä lomakkeella niin valmentaja ottaa sinuun yhteyttä:
Jos olet yksinyrittäjä, niin tutustu myös G. verkkovalmennusalustaamme.
Lue aiheesta myös blogikirjoituksiani täältä:
Kivijalkakaupan rooli nyt ja tulevaisuudessa - Valmennus Gongi
Visuaalinen myynti ja myymälän esillepanon vaikutus - Valmennus Gongi