fbpx

TARVEKARTOITUS

Ymmärtävä kuuntelu ja tunneäly osana vakuuttavan ammattilaisen työkalupakkia

Alansa ammattilaisen ja ensiluokkaisen organisaation tunnistaa siitä, että heillä löydetään asiakkaan piilevätkin tarpeet. 

Olisiko se asiakas ollut kiinnostunut jostain muusta? -"En mä tiiä, en kysynyt"

Millainen potentiaali tässä asiakkaassa on? -"Tää on ihan kertakauppa. Sillä oli jo valittuna jatkoon muita kumppaneita ja lisäosatkin oli hankkinut muualta"

Tuttua? Asiakkaalle myydään vain se päätarve ja kysyminen jää laskutusosoitteen tasolle. On liian kiire kysellä tai liian kiire saada se ensisijainen kauppa maaliin.

Harva asiakas oikeasti tietää mitä hän tarvitsee. Hänellä on kyllä todennäköisesti mielikuva siitä mitä hän tahtoo. Siinä tahtomisen ja tarpeen välisessä maastossa on asiantuntijan paikka. Hänen tehtävänsä on kartoittaa mitä kaikkea asiakas tarvitsee nyt ja tulevaisuudessa.

Kuinka sitten selvittää millaisin keinoin lähteä asiakasta auttamaan?

Kysymällä ja kuuntelemalla. Viisaasti ja oikeita asioita. Jos me emme kysy vastapuolelta mitään ja kartoita lähtötilannetta, emme pysty myöskään tarjoamaan parasta mahdollista ratkaisua asiakkaalle. Saati löytää sieltä niitä piileviä tarpeita joilla ansaita lisää rahaa kassaan tai rakentaa parempaa asiakaskokemusta.

Ymmärtävä kuuntelu ja tunneälykkyys antavat sinulle myös lisää keinoja selviytymiseen haastavista tilanteista parhaalla mahdollisella tavalla.

Tarvekartoitus on äärimmäisen tehokas väline kun se osataan tehdä ja ajoittaa oikein. Kysymystekniikoilla on merkitystä. Sekä sillä miten saatuja tietoja hyödynnetään.

Älykkäästi suunniteltu tarvekartoitus antaa ammattilaiselle lisää työkaluja siihen kuinka saada paremmin maaliin osuvia projekteja, myyntiä ja suurempia kuitteja.

Sen lisäksi se luo asiakkaalle lämpimän tunteen siitä, että hänen jopa piilevät, salaiset toiveensa täytetään laadukkaan asiakaspalvelun avulla. Menemme siis kohti ylivoimaista asiakaskokemusta.

Piiloon jääneet tarpeet joihin sinulla asiantuntijana olisi mahdollisuus vastata, on euroja suoraan jonkun toisen yrityksen pussiin. Haluaisitko auttaa asiakastasi täyttämään kaikki tarpeensa yhdellä ainoalla asioinnilla etkä lähettää häntä turhaan kilpailijasi luo?

Tarvekartoituksen valmennus auttaa silloin kun ammattitaitoosi halutaan lisätä elementtejä vuorovaikutustaidoista, kuten kuuntelusta sekä tunneälystä.

Ehkä kaipaat myynnin maksimoimista jo olemassa oleville asiakkaille ja avata ajatuksia siitä, mistä löytää lisää paikkoja laajentaa yhteistyötä.

Mihin valmennus auttaa ja mitä se sisältää?

Valmennus auttaa sinua näkemään missä kaikkialla piileviä myynnin ja asiakaskartoituksen paikkoja löytyy yrityksestäsi. Valmennuksen teemoittelu liikkuu näiden aihealueiden ympärillä:

  • Vakuuttavan ammattilaisen vuorovaikutustaidot
  • Miten saat asiakkaan haluamaan sitä mitä tarjoat?
  • Miten vakuutat asiakkaan asiantuntijuudellasi?
  • Millaisia kuuntelutaitoja tarvitaan?
  • Miten teet tarvekartoituksen ja milloin on sen aika?
  • Toimivimmat kysymystekniikat asiakkaan kanssa
  • Miten käytät saatua tietoa - ymmärtävän kuuntelutaidon mestarointi
  • Haastavat asiakastilanteet

Mitä maksaa?

Koulutuksen hinta on 1 490 € + alv.

Valmennuksen kesto on 3 h ja se toteutetaan teidän omassa toimintaympäristössänne tai etäkoulutuksena.

Toimivan tarvekartoituksen valmennus sopii loistavasti yhteen Lisämyynnin sparrauksen kanssa. Näistä kahdesta valmennuksesta saadaan koostettua tehokas, kokonainen koulutuspäivä, josta koko tiimisi saa heti käyttöön otettavia työkaluja.

Näistä kahdesta moduulista koostuvan kokonaisen koulutuspäivän hinta on 2 980 €+alv.

Valmennuksesta sanottua

Petra on tehnyt sitä mitä valmentaa. Vakuuttavampaa kun on omaa kokemusta eikä vain teoreettista pajatusta. Perehtyy asiakkaan lähtötilanteeseen hyvin. Suoraa ja selkeetä. Vinkit voi ottaa heti käyttöön.

Hyvä tietopaketti myynnistä. Pureuduttiin juuri meidän asiaan hyvin ja monesta näkökulmasta. Näiden tietojen pohjalta meillä nyt helpompi jatkaa työskentelyä tiimissä. Olen hyvin tyytyväinen!

Haluatko maksimoida oman toimintasi? Tilaa valmennus ottamalla meihin yhteyttä täällä.

Tämä valmennus sopii täydellisesti yhteen lisämyynnin sparrauspaketin kanssa. Muista tutustua myös siihen.

 

Viestiä voit laittaa myös tästä:

Ps. joko löysit G.? Sieltä löytyy tästä aiheesta verkkovalmennus, jos haluat mieluummin kouluttautua itsenäisesti. Pääset sinne tästä.

Jos kaipaat vielä lisää aiheesta, käy lukemassa blogistamme täältä Asiakastyypit ja niiden tunnistaminen - Valmennus Gongi