Asiakaspalvelu
Lisää onnistunutta viestintää ja vuorovaikutusta asiakasrajapintaan
Ylivoimainen, vaikuttava ja mutkaton asiakaspalvelu saa kassasi kilisemään ja asiakkaasi suosittelemaan sinua.
Ihmettelet, kun asiakasta ei saa millään kiinni. Ette löydä yhteistä säveltä ja viestintänne jää hyvin pintapuoliseksi. Kaupat jäävät jostain syystä tekemättä. Koet, että yhteys asiakkaaseen jää syntymättä.
Saatat ajatella, että ”No, nyt ei vain onnistunut. Seuraavalla kerralla paremmin.”
Entä jos kyse onkin siitä, että asiakkaasi ei koe palveluanne mutkattomaksi?
Et onnistunut vakuuttamaan asiakastasi viestinnälläsi ja myyntiprosessi jäi alkumetreille.
Asiakaspalvelu on myynnin aliarvostetuin laji.
”Asiakas on meille ykkönen” on mantra, jota hehkutetaan lähes kaikessa markkinoinnissa. Mutta miten asianlaita oikeasti on? Olemmeko niin asiakaslähtöisiä kuin väitämme?
Heikko asiakaskokemus syntyy ainakin näistä syistä:
- Asiakaspolku on ajateltu myyjän näkökulmasta asiakkaan sijaan.
- Palvelu ei ole tasalaatuista kanavista riippumatta.
- Asiakasta koskettavat tiedot eivät ole kaikkien saatavilla.
- Asiakaspalvelu on ulkoistettu vain ”asiakasvastaaville”.
Onnistunut asiakaspalvelu on viestintää ja vuorovaikutusta sopivassa suhteessa. Niin sisäinen kuin ulkoinenkin viestintä on ratkaisevia tekijöitä matkalla onnistumiseen.
Selkeä sisäinen viestintä yrityksessä varmistaa sen, että työskentelyssä ei synny turhia epäselvyyksiä. Tulet ymmärretyksi paremmin ja saat viestisi perille niin kuin se oli tarkoitettukin.
Kun asiakaspalvelu sakkaa, meitä pompotellaan asiakkaina niin sanotusti luukulta toiselle. Tai meille myydään asioita, jotka me olemme jo ostaneet samalta yritykseltä. Reklamaatioomme jätetään vastaamatta, kun kukaan ei ole katsonut firman info-sähköpostilaatikkoa kahteen kuukauteen.
Asiakkaan aliarvioiminen on yritykselle kallista puuhaa.
Salesforcen tekemän tutkimuksen mukaan 67% asiakkaista menetetään huonon kohtelun tai huonon asiakaspalvelun takia.
Tämän luvun petraamiseksi on onneksi olemassa yksinkertaisia ratkaisuja.
Mihin valmennus auttaa ja mitä se sisältää?
Asiakaspalvelun avaimet -valmennus auttaa sinua muuttamaan asiakaspalvelusi asiakaskeskeisestä asiakaslähtöiseksi. Kolmen tunnin valmennus sopii sinulle, jos
- Haluat parantaa asiakaskokemustasi
- Haluat valjastaa sisäisen ja ulkoisen viestinnän yrityksesi menestystekijäksi
- Haluat tietää, mitä asiakkaasi oikeasti haluaa.
- Haluat oppia tunnistamaan asiakkaiden menetysten syyt.
- Sinua kiinnostaa asiakaspalvelun ja myynnin yhdistäminen.
- Haluat muuttaa asiakaspalvelun euroiksi.
- Haluat nostaa yrityksesi asiakaspalvelun ylivoimaiselle tasolle
Kolmen tunnin valmennus maksaa 1 490 € (+alv)
Mitä hyötyä valmennuksesta olisi juuri teille?
Raskasparin operatiivinen johtaja Jan-Markus Heikkinen kuvaa valmennusta näin:
”Sävelemme muuttui valmennuksen jälkeen. Asiakkaita uskalletaan lähestyä nyt reippaammin.”
Lue täältä lisää siitä, miten Raskaspari teki valmennuksen jälkeen ennätysmyynnin.
Ylivoimainen asiakaspalvelu on sinulle kilpailuetu. Se auttaa sinua personoimaan markkinointiasi ja saa asiakkaasi suosittelemaan sinua.
Kun asiakaspalvelu on kunnossa, kauppasi koko kasvaa ja lisäkauppa on mahdollista koko asiakassuhteen ajan.
Valmennuksesta sanottua
Haluatko avaimet vuorovaikutteisempaan asiakasrajapintaan? Tilaa valmennus ottamalla meihin yhteyttä täällä.
Tämä valmennus sopii täydellisesti yhteen lisämyynnin sparrauspaketin kanssa. Muista tutustua myös siihen.
Viestiä voit laittaa myös tästä:
Jos olet yksinyrittäjä, niin tutustu myös G. verkkovalmennusalustaamme.
Asiakaspalvelusta puhutaan paljon blogeissamme, käy tutustumassa vaikkapa täällä aiheeseen Asiakas - miten saat hänet ostamaan? - Valmennus Gongi