fbpx

ASIAKASHANKINTA

Myynnin strateginen kehittäminen kestävästi kehittyvälle yritykselle.

Asiakashankinta tulee mieleen usein vasta silloin, kun on jo pakko. Entäpä jos se olisi jokaisen ammattilaisen säännöllinen rutiini?

Maanantaiaamu ja tiimipalaveri. Istutte miettimässä mitä tehdä, kun kauppa ei käy. Tarjouksia kyllä on maailmalla. ”Kyllä he soittavat, kun haluavat ostaa” on tiimipalaverissanne liian tuttu lause.

Toimitusjohtaja koputtaa oveen ja kertoo: ”Suurin asiakkaamme lähti ja vei kolmasosan liikevaihdostamme.”

”Mitä me nyt teemme?”, tiimiläinen huudahtaa.

Katsot potentiaalisten uusien asiakkaiden listaa. Se näyttää tyhjältä.

Kuulostaako tutulta?

Monelle kuulostaa. Perälautahan vuotaa luontaisesti aina ja useimmin se vuotaa yllättäen.

Asiakashankinta tulee mieleen vasta sitten, kun on pakko. Luotamme vakiintuneeseen asiakaskuntaamme. Emme halua tai tarvitse uusia, kun vanhatkin työllistävät meitä enemmän kuin tarpeeksi. Ja kun ne uudet saattavat vielä sanoa sinulle että "ei kiinnosta". Ja sen jälkeen ei huvita kysellä keneltäkään mitään...

Luotamme, että uudet asiakkaat kyllä löytyvät tarvittaessa nopeasti. En halua olla ilon pilaaja, mutta ei se mene niin. Ilman kunnollista suunnitelmaa ja strategiaa meillä ei ole mitään laaria, mistä ammentaa uusia asiakkaita. Ostajapersoona on jäänyt selvittämättä ja toimivat tekniikat asiakashankintaan on täysi mysteeri.

Pahimmillaan joudumme tilanteeseen, jossa myyntiä ei ole ja uusia asiakkaita ei ole näköpiirissä. Toisin sanoen myyntimme sakkaa ja pahasti. Eikä ole selkeää suuntaa, mistä voisi uusia ammentaa.

Tiedän kokemuksesta, että se ei ole kiva tilanne.

Menestyvä yritys mieltää asiakashankinnan myynnin keskeiseksi osaksi ja sisällyttää sen strategiaansa. Sitä tehdään säännöllisesti ja suunnitelmallisesti.

Asiakashankinnalla luodaan puskuria tulevaisuuteen. Se on periaatteessa helppoa – jos siihen on selkeä prosessi.

Myynnin strategiseen kehittämiseen kuuluu myös asiakashankinta. Perinteisin keinoin tai social selling -taitojen sekä verkostoitumisen kautta. Ennakoivasti. Ei vasta sitten kun on jo kiire.

Katveaikoja tai asiakasmäärissä tuleviin muutoksiin tulee ennakoida. Miten se tehdään?

Siitä tässä valmennuksessa on kyse. Autan myyntitiimejä rakentamaan asiakashankinnasta suunnitelmallista ja tuloksekasta. Tiimit ovat saaneet avullani;

✔ lisää uusia asiakkaita

✔lisää kauppaa ja

✔ lisää tekemisen iloa.

Samalla asiakastyytyväisyys on parantunut. Ylimääräinen stressi siitä, mistä jääkylmältä listalta pitäisi seuraavaksi yrittää ammentaa uusia asiakkaita, lievenee.

BtoB-puolella kaupanteon aikajänne on keskimäärin 4-6 kk. Oletko varma, että liiketoimintasi kestää sen? Olisiko hienoa tuntea, että tiukan paikan tullen myynnin prosessi olisi jo puolessa välissä? Että olisitte osanneet toimia oikein erilaisten suhteiden rakentamisessa sekä asiakkuuksien hallinnassa jo ennakoivasti.

KOULUTUKSEN SISÄLTÖ JA HINTA

Kolmen tunnin valmennusta teemoitellaan näiden asioiden kautta:
  • Miten tunnistat strategiset asiakkaat ja ostajapersoonat
  • Millaisia tekniikoita kannattaa käyttää asiakashankintaan eri kanavissa
  • Asiakashankinnan parhaimmat tekniikat verkossa, kirjallisesti ja puhelimen kautta sekä henkilökohtaisessa kohtaamisessa
  • Miten saat tarjouksesi paremmin maaliin eikä se jää matkalle.
  • Miten uusasiakashankinta otetaan luontevasti osaksi myynnin prosessia.
  • Vaikuttamisen taidot: miten oivallat, mitä asiakas oikeasti haluaa
Asiakashankinnan valmennus sopii teille, jos
  • Kynnyksenne uusasiakashankintaan on korkea
  • Koette, että tarjouksenne jäävät matkalle eivätkä mene maaliin.
  • Ette tiedä, mitä näille kaikille modernin myynnin kanaville tulisi tehdä ja miten niistä voisi oikeasti hyötyä
  • Uusasiakashankinnassa ei yrityksistä huolimatta onnistuta.
  • Myyntinne on syklistä, eli ette myy silloin, kun kädet ovat täynnä töitä.
  • Uusasiakashankintaa ei tehdä ollenkaan.

Hinta?

Kolmen tunnin tiivis, tehokas ja konkreettinen setti 1 490 € + alv.

Valmennuksen jälkeen saat myyntiin lisää iloa onnistumisten kautta eikä asiakasmääriisi ei tule notkahduksia ja katveita. Myös tiimisi ammattilaisten työ helpottuu kun suunta ja ohjeet ovat selvät - teille muodostuu selkeä suunnitelma siitä, millä tavalla uusia asiakkaita lähdetään etsimään, miten heidän kanssaan neuvotellaan ja kuinka kaupat kotiutetaan.

Tämä myynnin kehittämisen paketti toimii täydellisesti yhdessä vakuuttavan ammattilaisen kuunteluun ja tunneälyyn keskittyvän koulutuksen kanssa kanssa.

Jos ette saa valmennuksessa yhtään uutta oivallusta uusasiakashankintanne parantamiseksi, lupaan rahat takaisin. (Näin ei ole vielä koskaan käynyt :))

Ota yhteyttä ja sovi omalle valmennuksellesi aika klikkaamalla tästä

Tai täytä tietosi suoraan allaolevaan lomakkeeseen niin otamme sinuun yhteyttä.

Ps. jos olet yksinyrittäjä, niin käy kurkkaamassa asiakashankinnan verkkovalmennukseni osoitteesta www.valmennusgee.fi

Gongin Kehä blogistamme voit lukea ajankohtaisia aiheita täältä Kun etämyynti ei ole sun juttu - Valmennus Gongi